لوازم تزیینی داخل خودرو

لوازم تزیینی داخل خودرو

توجه به لوازم جانبی خودرو یکی از موارد مهم در هنگام خرید خودرو است . علاوه بر این موضوع دقت به ظاهر خودرو و لوازم تزیینی استفاده شده در اتومبیل نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

استفاده از لوازم اسپرت باعث به وجود آمدن ظاهری جذاب برای طرفداران خودروهای اسپرت شده و ظاهری متفاوت به اتومبیل می بخشد. قبل از متوقف شدن خط تولید پیکان به دلیل محبوبیت و هزینه مقرون به صرفه تری که این خودرو نسبت به سایرین داشت ، لوازم اسپرت این خودرو نیز یکی از دغدغه های طرفداران این خودرو بود و امروزه این خودرو جای خود را به 206 و پراید داده است و لوازم تزیینی این دو خودرومتقاضی بالایی دارد. از مهم ترین لوازمی که در تزیین خودرو استفاده می شود لوازم مربوط به داخل کابین اتومبیل است .

لیستی از محبوب ترین لوازم تزیینی که در خودرو از آن استفاده می شود به شرح زیر است:

روکش فرمان

برای جلوگیری از فرسایش خودرو به مرور زمان استفاده می شود که جنس های متفاوتی دارد و نوع چرم آن به دلیل راحت بودن در زمان استفاده بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

روکش صندلی

یکی از لوازم داخل کابین خودرو که بسیار در معرض فرسایش است صندلی خودرو است که این فرسایش به دلایل متعددی از جمله تابش نور خورشید و سرد و گرم شدن کابین ممکن است رخ دهد.استفاده از روکش برای صندلی ها باعث طولانی تر عمر صندلی ها می شود.

دنده خودرو

از دیگر لوازم داخلی خودرو که استفاده بسیار دارد دنده است که قیمت مناسبی دارد و قیمت آن بر اساس جنس متفاوت است.

دستگیره در

برای تزیین درها از دستگیره در استفاده می شود که هم می توان به جای اصلی از آن استفاده کرد و یا بصورت روکشی روی اصل آن قرار میگیردو از انواع پر طرفدار آن می توان به جنس کروم و چوبی اشاره کرد.

کفپوش

برای جلوگیری از کثیف شدن فرش خودرو از کفپوش استفاده می شود و نوع 3بعدی آن دقیقا اندازه و کاملا فیت کف خودرو است.

آفتابگیر

یکی از لوازمی که بسیار پرکاربرد است آفتابگیر خودرو است به خصوص در مناطقی که آفتاب سوزان تری دارد.آفتاب باعث رنگ پریدگی لوازم داخلی خودرو در دراز مدت می شود و استفاده از آفتابگیر باعث محافظت لوازم داخلی خودرو از فرسایش توسط آفتاب می شود.

کنسول

کنسول ما بین صندلی های جلویی خودرو قرار میگیرد و محفظه ای است که در آن می توان لوازمی را جا داد .همینطور از آن می توان به عنوان تکیه گاه دست استفاده کرد.

در زمان استفاده کردن از هر یک از موارد بالا باید به چند نکته توجه کرد.

رنگ داخل خودرو

در زمان تجهیز کردن خودرو با این لوازم توجه به این نکته ضروریاست که رنگ آن ها با هم همخوانی داشته باشند.

استفاده ازاین لوازم باعث شلوغ شدن کابین خودرو نشود

به این نکته توجه کنید که شلوغی کابین خودرو باعث از بین رفتن توجه شما به رانندگی و همچنین خستگی و کلافگی شما از خودرو ورانندگی می شود.

از تطبیق لوازم جانبی با خود خودرو اطمینان حاصل کنید

برخی از قطعات فقط برای مدل خاصی از خودرو ساخته شده و فابریک همان خودرو می باشد.

کیفیت

اگر این قصد را د ارید که این قطعات تزیینی را جایگزین قطعه اصلی کنید،باید از کیفیت آن قطعه اطمینان حاصل کنید.

دیگر مقالات مرتبط در سایت الوآپشن:

لوازم یدکی رنو

حین بریدن ترمز چکار کنیم؟

سه راه تشخیص تقلبی بودن لوازم یدکی رنو

مشخصات رنو ساندرو

مشخصات رنو سیمبل

۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر - 05:03 ب.ظ
تعداد ویزیت : 6232